21.6.07

Strada Apusului (episodul patru)

Aseară m-am învârtit mai bine de o jumătate de oră, de la 11,30 la 12 şi ceva, căutând un loc de lăsat maşina. La un moment dat, melodia a venit de la sine: "Nu e nimic în lumea asta la fel/ Ca viaţa care-o am în cartier/ Străzile mi-arată tot ce trebuie să ştiu/ Am 2000 de motive ca să fiu cum vreau să fiu". Şi străzile mi-au arătat mie pe dracu!

Să trecem la seara asta. Veneam dinspre Iuliu Maniu şi, când să fac dreapta ca să intru pe (fosta) stradă a Apusului, văd că nu se mai poate. Deloc. Un buldozer scotea bucăţi uriaşe de beton chiar la intersecţie. Un muncitor îmi face semn că nu se poate. Îl întreb dacă prin spatele blocurilor se intră. Se apropie legănându-se de mine şi-mi zice: "Nu ştiu, că se sapă până hăăăt, departe". Îl întreb dacă mai durează mult, la care omul, zâmbind jumătate a batjocură, jumătate a compătimire, spune: "Ohooo! Mai durează".

Mai târziu am ieşit să cumpăr câte ceva şi, fumând o ţigară, am privit excavatorul cum adâncea groapa. E o lucrare mai mare decât o simplă asfaltare, îmi zic. O să dureze. Şi, sincer, am simţit un junghi în inimă. Poate e de la atâtea ţigări. Probabil că vor să modernizeze ceva la canalizare şi după aia vor asfalta. După care, desigur, vor sparge iar, ca să modernizeze şi conducta de gaze.
E un zgomot infernal, pentru că se lucrează şi la ora asta, dar, oricum, oamenii nu pot să doarmă din cauza căldurii, aşa că aici nu fac nici o obiecţie. Şi e atâta praf în atmosferă, că mâine oamenii vor ieşi cu măturicile în mâini, să dea cu ele pe parbrize.

Mai târziu, însă, gândindu-mă la dimensiunile gropii, mi-am dat seama ce vor, de fapt, să facă. Sunt entuziasmat de idee şi le mulţumesc edililor. Vor să mai facă o gură de metrou, celebra staţie "Apusului", situată chiar la jumătatea distanţei dintre Gorjului şi Păcii, staţia pe care mi-am dorit-o de fiecare dată când mă întorceam acasă rupt de oboseală. Aşa da!

Întrebarea e: pe ce parte va fi peronul? Pe dreapta sau pe stânga?

În imagine, locul în care va fi construită noua staţie de metrou.


Update ora 7:44
Acum am văzut că au făcut o nouă gură de metrou la vreo 10 metri de cea la care lucrau aseară. Probabil vor să lungească magistrala spre Chiajna. Magistral!

Update ora 7:45
Plouă. Lucrările sunt întrerupte. E bine, că mă speriasem.

3 comentarii:

  1. hmm! sa asisti la nasterea unei statii de metrou nu e de ici de colo. si cum nu exista nastere fara dureri nu te vad prea bine. eu, de exemplu, sunt martora unor mari prefaceri la eroii revolutiei.
    ps: aflandu-ma la serviciu unde evident, sambata fiind, ma plictisesc, am vrut sa intru pe celalalt blog. pasamite imi trebuie o invitatie. se poate?

    RăspundețiȘtergere
  2. daca te referi la sprancenatul.blogspot.com, nu mai exista

    RăspundețiȘtergere