19.6.08

Good cop, bad cop, stupid law

Marianne Mikko se laudă cu o licenţă de jurnalism şi a cam umblat ca să ajungă, azi, europarlamentar estonian. Din când în când deschide gura şi câteodată nu spune lucruri rele. Dumneaei vrea să facă din 23 august zi europeană de comemorare a victimelor stalinismului şi nazismului; tot dumneaei îi sâcâie pe aleşii comunitari cu bubele de dincolo de Prut, în special cu întrebări care supără Kremlinul pe tema Transnistria; ba, la un moment dat, întrebată ceva pe ruseşte de o jurnalistă din Rep. Moldova, a răspuns în engleză şi s'a supărat pe translatori că, în locul oficialei "limbi moldoveneşti", traduc în rusă.
Bravo ei!
Dar pentru că trebuie să existe şi o strachină cu fasole, europarlamentara din Estonia nu s'a putut feri de ele şi a ieşit la rampă cu un document prin care solicită spre dezbaterea Legislativului introducerea unui cadru legale de funcţionare a blogosferei.
Europarlamentarii au emis, de'a lungul vremii, tot soiul de propuneri fanteziste. Multe dintre ele au fost împuşcate, la vot, în Hemiciclu. Dar, de data aceasta, părerile deputaţilor sunt destul de favorabile, cu atât mai mult cu cât propunerea vine din partgea unui coleg cu background jurnalistic.
Raportul, adoptat pe 3 iunie de Comisia pentru Cultură a Parlamentului, nu va deveni, în cazul în care va fi votat în plen, o normă comunitară obligatorie. Dar va putea declanşa o dezbatere încinsă pe tema libertăţii de exprimare. De câştigat s'ar putea să câştige megafoanele mai puternice!

Programul rabla merge de pomană

Am rămas cu o nedumerire, acum câteva luni, când, via un mărunt ciubucar (cică om de afaceri german) au plecat spre România cele câteva rate numai bune de casat de către administraţia transportului public din (na, că tot la fotbal ajung) orăşelul elveţian în care Piţurcă a dat lumii dovada că poporul român nu a cotropit niciodată ci numai războaie de apărare a purtat. Nu mi'era clar dacă maşinile statului român sunt exceptate de la regulile de combatere a poluării în trafic.
Acuma, după atâta amar de vreme, treaba asta aproape că nu mă mai interesa. Şi nici nu m'a mai pasionat decât în măsura în care un alt fapt mi'a adus aminte de respectiva măgărie.

Aşadar, "programul rabla".

Urmare solicitării dvs. adresată Administraţiei Fondului pentru Mediu, unde a fost înregistrată sub nr. 11552/16.06.2008, vă comunicăm următoarele:

Conform prevederilor O.U.G. nr. 55 din 21 aprilie 2008 privind reluarea pentru anul 2008 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, poate beneficia de o primă în cuantum de 3.000 lei, orice cetăţean care, pe lângâ întrunirea mai multor condiţii, predă spre casare autoturismul uzat şi achiziţionează un autoturism nou de la un producător validat.

Modelul ,,pick-up” pe care intenţionaţi să îl achiziţionaţi, face parte din categoria ,,autoutilitare, nu din categoria ,,autoturisme”.

Reglementarea RNTR 2 din 11 februarie 2003 privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211 din 11 februarie 2003, cu modificările ulterioare, defineşte autoturismul - din punct de vedere al categoriei de folosinţă - ca fiind: ,,autovehicul din categoria M1, cu cel puţin 4 roţi şi o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput şi construit pentru transportul de pasageri şi care are, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune.’’ Autoutilitara (autovehicul transport marfă) este: ,,autovehicul din categoria N1, N2 sau N3, cu cel puţin 4 roţi şi o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput şi construit pentru transportul de mărfuri şi care poate tracta o remorcă.

Potrivit prevederilor RNTR 2, autovehiculul model ,,pick-up” pe care intenţionaţi să îl achiziţionaţi, face parte din categoria N1: ,,vehicule concepute şi construite pentru transportul de mărfuri cu o masă maximă care nu depăşeşte 3,5 t”, iar din punct de vedere al tipului de caroserie, se încadrează la codul ,,BA” – camion: ,,autovehicul care prin concepţie şi construcţie este destinat exclusiv sau în principal transportului de mărfuri”.


Cu stimă,



Sănătos, ce să mai zic?

Dom'le preşedinte dr. Mihai Toti, permiteţi, deci, lui Tataie să conducă mai departe pe drumurile publice bătrânul Wartburg în etate de 30 de ani, mulţi înainte, euro 0 (zero!), încărcat cu baloţi de paie sau saci de porumb ori de făină, fumegând pe toate încheieturile şi spre înăuntru şi spre afară şi anunţându'şi sonor sosirea de la aproape un kilometru? Să trăiţi, vă mulţumesc! Nu vă faceţi dumneavoastră griji, un binevoitor la vreun service ITP care să mănâncă şi gura lui o pâine în plus găsesc oricând!

Mititică publicitate

Cineva interesat de o excursie la Belgrad pentru şansa destul de rară de a vedea live trupa The Police în formulă completă? Concertul are loc pe 24 iunie, plecarea din Bucureşti - duminică, 22, dimineaţa; întoarcerea pe 26.
Există un bilet (30 de euro) şi rezervare la hotel (camere double, 46 euro camera / noapte), deplasarea se face cu două maşini (contribuţie echitabilă a pasagerilor la motorina consumată).