29.8.08

Meciul secolului

Probabil că multora nu le spune mare lucru dar Poli - Partizan va fi un meci cu două stadioane arhipline şi (ad literam) în flăcări!
Mulţumesc, UEFA. Pentru tragerea la sorţi dar şi pentru că tocmai UEFA care i'a dat macaronarului acela de jambon dreptul de folosire a numelui Poli/Politehnica Timişoara, a introdus în urnă tocmai Politehnica Timişoara.

PS: a propos de sport - văzând asta îmi vine să arunc aparatul foto!

Drang nach Osten? Poate da, deşi...

În mare, e o adunătură de veşti bune. Drept e că vine pe la sfârşitul sezonului vacanţelor. Dar Bild recomandă, astăzi, ca destinaţie turistică România.
Sfaturi?
- atenţie, pe şosele se schimbă pe nepusă masă calitatea asfaltului; gropile şi denivelările pun mari probleme securităţii maşinii şi pasagerilor; indicatoarele rutiere sunt mai degrabă absente; circulaţia după lăsarea întunericului este nerecomandată, din cauza căruţelor prost luminate;
- condiţiile de igienă nu se ridică la standardele germane; se recomandă vaccin împotriva hepatitei de tip A iar în cazul unei vacanţe la ţară nu strică un antirabic preventiv; şi în privinţa alimentelor se impune prudenţă;
- linkul către Ministerul federal de Externe completează recomandările: nu campaţi unde vă place; feriţi'vă de hoţii de buzunare; atenţie să nu fiţi înşelaţi, inclusiv la cărţile de credit; pericol de a fi atacat de animale sălbatice!

Puii lui Videanu

Probabil că accesul la o poziţie cu funcţie decizională în administraţia publică locală implică (între altele) absolvirea magna cum laude a unei şcoli de imbecilizare. Exemplul de azi vine de pe şoseaua de centură a Bucureştilor, la intersecţia acesteia cu DN1A, în dreptul benzinăriei ruseşti de la intrarea în Mogoşoaia.

Traficul, în respectivul punct de pe harta infrastructurii româneşti, este sufocant. Intersecţia este depăşită de surplusul de maşini grele şi mitocani scăpaţi din lesă. Camioanele care au venit, pe centură, dinspre Otopeni, se opresc pentru a face la stânga, în direcţia Chitila (aia a lu' Gore) şi autostradă (A1, Bucureşti - Piteşti). Cum fiecare direcţie de mers are un singur sens, circulaţia se sugrumă iar coada se întinde, uneori, până în Străuleşti şi, dincolo, Buftea. Adăugaţi, aici, idioţii care pătrund în intersecţie deşi e evident că nu mai pot ieşi din ea.
În acel loc, pe sensul de mers ce iese din Bucureşti, era un spaţiu viran lat de vreo patru-cinci metri. Un fel de arătură, cu hârtoape, cu bălţi, cu mocirlă, mă rog, cum se întâmplă să arate lumea asta românească. Ei, cât era ea de apocaliptică, arătura asta îţi permitea (dacă nu ai garda la sol prea joasă) să cobori cu roţile din dreapta de pe asfalt şi să ocoleşti tirul care aşteaptă să facă stânga. Câştiga toată lumea. Tu îţi vedeai de drum, coada, în spatele tău, se (cât de cât) mişca.
Ei, bine, acum fix o săptămână, cineva de la Primăria din Mogoşoaia (poate primarul, poate duduia urbanist şef, poate altă minte creaţă) a avut proasta inspiraţie să plaseze, exact în dreptul locului în care opresc maşinile care virează la stânga, un rând de borduri, la o distanţă care anulează definitiv orice tentativă de artificiu.
Pentru ce? N'am idee. Trotuarul de aproape cinci metri lăţime care, probabil, se va ivi acolo în curând este absolut inutil. În zona aceea se termină localitatea; nu'mi amintesc să fi văzut, în anii de navetă, câteva zeci de pietoni trecând pe acolo.


În schimb, dincolo, la ieşirea şoselei de centură de pe DN1A către Otopeni, pe 1 mai a apărut un maaaaaaaaare panou ce anunţă demararea lucrărilor la pasajul suprateran ce va folosi ca punte de fluidizare a cordonului ocolitor al Bucureştilor. Lucrările, scrie negru pe alb, încep pe 15 mai 2008. Privind la panou, mă bucur sincer că, anul acesta, calendarul merge în două direcţii. Vine varaaaaaaaa!