Probabil că accesul la o poziţie cu funcţie decizională în administraţia publică locală implică (între altele) absolvirea magna cum laude a unei şcoli de imbecilizare. Exemplul de azi vine de pe şoseaua de centură a Bucureştilor, la intersecţia acesteia cu DN1A, în dreptul benzinăriei ruseşti de la intrarea în Mogoşoaia.
Traficul, în respectivul punct de pe harta infrastructurii româneşti, este sufocant. Intersecţia este depăşită de surplusul de maşini grele şi mitocani scăpaţi din lesă. Camioanele care au venit, pe centură, dinspre Otopeni, se opresc pentru a face la stânga, în direcţia Chitila (aia a lu' Gore) şi autostradă (A1, Bucureşti - Piteşti). Cum fiecare direcţie de mers are un singur sens, circulaţia se sugrumă iar coada se întinde, uneori, până în Străuleşti şi, dincolo, Buftea. Adăugaţi, aici, idioţii care pătrund în intersecţie deşi e evident că nu mai pot ieşi din ea.
În acel loc, pe sensul de mers ce iese din Bucureşti, era un spaţiu viran lat de vreo patru-cinci metri. Un fel de arătură, cu hârtoape, cu bălţi, cu mocirlă, mă rog, cum se întâmplă să arate lumea asta românească. Ei, cât era ea de apocaliptică, arătura asta îţi permitea (dacă nu ai garda la sol prea joasă) să cobori cu roţile din dreapta de pe asfalt şi să ocoleşti tirul care aşteaptă să facă stânga. Câştiga toată lumea. Tu îţi vedeai de drum, coada, în spatele tău, se (cât de cât) mişca.
Ei, bine, acum fix o săptămână, cineva de la Primăria din Mogoşoaia (poate primarul, poate duduia urbanist şef, poate altă minte creaţă) a avut proasta inspiraţie să plaseze, exact în dreptul locului în care opresc maşinile care virează la stânga, un rând de borduri, la o distanţă care anulează definitiv orice tentativă de artificiu.
Pentru ce? N'am idee. Trotuarul de aproape cinci metri lăţime care, probabil, se va ivi acolo în curând este absolut inutil. În zona aceea se termină localitatea; nu'mi amintesc să fi văzut, în anii de navetă, câteva zeci de pietoni trecând pe acolo.
În schimb, dincolo, la ieşirea şoselei de centură de pe DN1A către Otopeni, pe 1 mai a apărut un maaaaaaaaare panou ce anunţă demararea lucrărilor la pasajul suprateran ce va folosi ca punte de fluidizare a cordonului ocolitor al Bucureştilor. Lucrările, scrie negru pe alb, încep pe 15 mai 2008. Privind la panou, mă bucur sincer că, anul acesta, calendarul merge în două direcţii. Vine varaaaaaaaa!