2.4.07

Google Maps la apă!



Am fost curios să aflu CUM se poate ajunge, fără să zbori, de la Bucureşti în Manhattan. Am ales varianta cea mai web2.0 posibilă: Google Maps. Well, se poate, şi primesc o soluţie de Bucureşti - New York în 75 de paşi (unde paşi = etape, desigur). Durează (oops, prima nedumerire!) 30 de zile şi opt ore. Oare trebuie să mă îmbarc la un vas cu galere şi să trag la rame? Sau, poate, trebuie să iau toate sensurile giratorii ale României în rotaţie completă cu cedări sucesive de prioritate! Sau îmi sunt scoşi în cale toţi agenţii de circulaţie dirijând ceea ce nu se cuvine dirijat. Sau...

Şi tot nu-mi iese.

Proba contabilă: 8432 km pas cu pas. Toate bune şi frumoase până la pasul 56:


55.
At the roundabout, take the 4th exit onto E05
0.9 km
2 mins
56.
Swim across the Atlantic Ocean
5,572 km
29 days 0 hours
...
57.
Turn left at Long Wharf

Aha!!!

Aşadar: la Le Havre, legaţi-vă maşina de brâu şi săriţi în Canalul Mânecii, luaţi-o, frumos, la înot şi daţi, ca atare, din mâini şi din picioare preţ de 5.572 kilometri. La o condiţie fizică medie (presupun), asta înseamnă 29 de zile şi zero ore de înot, conform estimării celor de la Google Maps!

Nu uitaţi prosoapele, la plecarea în excursie!

Off-topic dar nu chiar way off


"Am citit ziarul pe net". La fel ca pe cel tipărit, oare?

Poynter Institute a realizat un studiu comparativ în patru zone metropolitane nord(US)-americane (Denver, Minneapolis, Philadelphia şi St. Petersburg) urmărind să afle diferenţele de "navigare". Concluzii la prim a strigare: cititorii online citesc 77% din textul articolului care îi interesează, cei ai ziarelor de format broadsheet 62% în vreme ce fanii de tabloide se rezumă la 57% din informaţia aşezată în cuvinte. În vreme ce 75% din cititorii publicaţiilor tipărite citesc metdoci articolele, jumătate dintre cei ce preferă lectura online o fac scanând textul. Avantajul publicaţiilor electronice: oferă secţiuni ajutătoare, gen Q&A, linkuri, cronologii. Dacă titluri mai mari şi fotografii la fel (dacă se poate, poze cu oameni reali făcând chestii în timp real, nu imagini de studiou) atrag cititorii clasici (de tipărituri, deci), online, regula o fac navigation bars şi teaser-ele.