29.11.07

De la Mahomed la Fecioara Maria


De ce ar fi asta mai puţin revoltătoare decât asta?
Ce ar trebui să facă, acum, creştinii? Să iasă în stradă? Să ardă steaguri? Să dea foc maşinilor cu girofar? Să lupte împotriva combaterii cancerului mamar? Să boicoteze produsele... Care produse?
Dacă nu s-ar fi făcut atât caz pe marginea afacerii "caricaturile daneze", aş fi zâmbit şi uitat. Doar că mi se pare că unii sunt mai dulăi iar alţii mai căţei...

(sh)it happens (only) in Bucharest

Cum? Nu mai aveţi nici în picioare?



Cum naiba se întâmplă numai chez le petit Paris asemenea anomalii? Cum să rămâi, ditamai regie de transport public metropolitan, în imposibilitatea de a acoperi cererea de bilete? Hai, am învăţat să înţeleg hoţia, aş fi ascultat aproape cu indiferenţă o ştire despre un comision aparte obţinut de onor conducere pentru achiziţionarea unor noi rame (parcă aşa le spune) de metrou mai vechi decât curcişătorul britanic. Dar asta e curat prostie! Cum să rămâi fără cartele, dragă Metrorex?
Am încercat să aflu de pe site-ul Metrorex declaraţiile de avere ale conducerii SC Metrorex SA. Nix! Asta apare pe link-ul "Transparenţă" iar la "Despre noi" avem "Generalităţi", tovarăşi. Mai avem un "Istoric", un "Exploata" (whatever this means - "pagină în construcţie") şi mai avem poze frumoase, cinste cui le-a pozat!
Şi oricât de deştept ar fi Google, domnii Gabriel Daniel Mocanu, Ştefan Rotaru (responsabil cu achiziţiile publice) şi Gabriel Sburlan (poate ne ajută doamna Lenuţa Popa), Alexandru Taflaru (domnul care aduce marmură şi travertin - a propos, să nu cumva să lăsaţi copiii să se dea cu trotineta pe travertin!) sau Nicolae Grigore.



Ce ştiam din alte părţi e că linia de metrou până la Otopeni va costa un miliard de euro (mă rog, atât costă înainte de a începe lucrările, că autostrada Bechtel nu se naşte dar costă din ce în ce mai scump). Iar de pe site-ul Metrorex am mai reuşit să aflu, referitor la banii care circulă prin contabilitatea domnului Grigore de la Metrorex, că proiectele de modernizare costă, în trei etape (bani de la Banca Europeană de Investiţii), peste 570 de milioane de euro. Dar o sinapsă care să facă prognoze pe marginea consumului de cartele nu face parte din modernizarea Metrorex!

Pe scroll-ul din deschiderea paginii, Metrorex ne informează că "circulaţia trenurilor se desfăşoară normal" iar "călătorii sunt rugaţi să respecte indicaţiile de pe legitimaţiile de călătorie". Ia, hai, lăsaţi dracului Compactul şi Libertatea, Beigbederul şi Coelho; mai citiţi şi voi o carte sau măcar o cartelă. Cum? Nu aveţi cartele?