21.6.07

O stire a muscat dintr-o infrastructura

Daca ati inclina sa spuneti (agasat de intreaga agresiune a stirilor de la ora 5 24/7) ca un accident rutier fara victime in sensul clasic nu poate fi o stire, va contrazic.

Trei TIR-uri (nu transportau substante toxice sau cu risc de explozie, poate carau oua sau detergent sau picioare de pui americane sau - pur si simplu - aer) s-au rasturnat, in mijlocul saptamanii, pe Valea Oltului. Rezultatul: Valea Oltului a fost blocata opt ore. Nici un agent de circulatie nu a catadicsit sa se sacrifice, postandu-se la una dintre cele doua intrari pentru a-i pune in tema fraierii (a.k.a. romanii) despre mizeria din defileu. Si, uite asa, unii au petrecut o minunata zi de 20 iunie 2007 la padure, nu?
In schimb, printre fraieri (a.k.a. romani) exista unii mai cu mot care baga contrasens pentru a sari peste coloana de nefericiti (a.k.a. fraieri, a.k.a. romani). Rezultat: cand cele trei TIR-uri au fost (intr-un final) date la o parte, traficul a ramas la fel de infernal, blocat de aroganta celor care vroiau, acum, de pe ambele contrasensuri, loc pe banda 1.

Asta ar fi prima parte a stirii: indolenta pe bani publici a cashchetei romanesti. A doua parte: nesimtirea crasa a unei bune parti a romanilor. Vom reveni.

Se ia, dintr-un cotlon al memoriei, dintr-un raft al culturii generale sau de pe google (via romaniantourism), o harta a patriei. Se cauta pasajele rutiere dinspre Regat spre Ardeal. Si se observa ca:
- Buzau - Brasov se blocheaza de cate ori mai aluneca o bucatica de deal la Sirnea; altfel, e un perpetuu santier.
- DN1 este un calvar prin definitie;
- DN1A pare, cateodata, imaginea de fond pentru breaking news-ul de dupa ce bucurestenilor li s-a transmis avertisment de tsunami; altfel, se circula pe sub megastructurile pe pana la 18 roti care inainteaza la relanti & la absorbtie, bara in bara, cate trei-patru in grup;
- Campulung - Brasov este soseaua special dedicata soferilor-de-duminica-in-fiecare-zi;
- Transfagarasanul este pentru pasionatii de aventura (chiar asa, stie cineva ce argumente au determinat regimul comunist sa construiasca acest traseu?);
- pe Valea Oltului s-au rasturnat trei TIR-uri;
- Defileul Jiului este inchis miercurea (anul trecut il inchideau in fiecare zi de marti);
- Orsova - Caransebes arata, de vreun deceniu, ca dupa bombardamente.

Ma intrebam, ieri, daca tara in care un motociclist cu girofar vrea sa organizeze Jocuri Olimpice de iarna in 2022 va avea, vreodata, autostrazi. Ma intrebam asta in fata unuia dintre cele 12 semafoare ce blocheaza traficul, pe motiv de santier, intre iesirea de pe Transfagarasan pe DN1 (langa Cartisoara) si Sibiu. Nota bene: de muncit se muncea la unul, se dormea la un altul, in rest nu am putut raporta semne de viata! Houston, Baikonur, aveti legatura!

Teribil de middle-aged feeling mi-a lasat tentativa de a reveni din Ardeal spre Regat. Jalnica fata a Europei afiseaza tara presedintelui-jucator care discuta, azi si maine, la Bruxelles, valori globale ale Uniunii, cum ar fi Tratatul Constitutional. Pariu ca Sarkozy sau incumbent-ul taoiseach Arnhem nu stiu ce, anume, NU ii framanta pe demintarii de la Bucuresti cu care se intalnesc zilele acestea la Bruxelles?

Pe langa aceasta debilitate infrastructurala, pe langa gramezile de gunoaie lasate pe marginile caricaturilor de sosele ale patriei, articolul din Hamburger Abendblatt, in care se vorbeste despre nevoia de a sprijini fermierul roman sa iasa din epoca plugului tras de (eventual cai dar mai ales) boi pare un album de promovare turistica a unei destinatii profund patrunse de rusticitatea sa. La fel de nevinovat pare reportajul din Berliner Zeitung despre hotii romani de buzunare (imbracati in haine de marca, venind "la munca" in taxi si rezemandu-si noptile in barurile cu mese de biliard) carora politia din Berlin nu le poate face nimic pentru ca sunt minori. Mizilicuri. Gainarii. Poate fac baietii nemti o sezatoare cu politistii din Mogosoaia care - de data asta privesc cu (doar tarmurita) simpatie organul - stiu bine cum se chinuie degeaba sa-i prinda (pentru ca stiu foarte bine despre cine este vorba), pentru a se trezi ca Procuratura se spala pe maini cu un "n-am ce le face" in vreme ce judecatorii se tem de cazuri de copii talhari ca dracu' de tamaie!

Am scris mai sus ca vom reveni. Si revin. Cu o intrebare. Oare politia rutiera (gata, am atins tarmul simpatiei fata de organ) din Valcea a reactionat in vreun fel la delatiunea despre soferul numarului de inmatriculare B-57-VPD? Cand a aflat ca ar trebui sa opreasca o masina care depasea coloana ce astepta, cuminte & resemnata ,sa depaseasca un obstacol, pe la miezul noptii, in satul valcean Calinesti, dispecerul de la politia rutiera din Valcea a rostit, grav: Le voi transmite, sa vedem ce putem face, ca sunt la un caz!

Aoleu! Un caz! Should we call Angela "Jessica Fletcher" Landsbury?

Obstacolul de la Calinesti merita si el, la final, putina atentie: se blocheaza traficul din cauza unui semafor. Un semafor pentru a dirija circulatia intr-o zona de santier pe unul dintre cele doua fire ale soselei. Culmea: pe acel santier (deci se poate, tovarasi!) se lucra! Se lucra noaptea!
Domnu' ministru Orban, astia submineaza ritualurile de castigare a licitatiilor pentru reabilitarea infrastructurii; va rog sa luati masuri - daca e contagios?
O obiectie am, insa: oamenii care - cica - ar fi trebuit sa vegheze la buna functionare a acestui semafor si la respectarea lui faceau as seen in the picture below:





PS: Tin sa le multumesc pe aceasta cale prietenilor mei Laci si Sony ca nu vor sa ne ia Ardealul. Nu ar avea nici o problema!

Little later edit: Popej e in pas cu moda; cumpar Trotki sau Che Guevara, eventual batausi de profesie/vocatie, rascumpar posibila incarcerare a celui care a snopit un Becal (asta o fi o combinatie genetice rezultata din cuplarea unui berbec cu o iapa - sau invers?); asiguram prezenta echipe stiri Pro TV si corespondent special OTV, eventual si Adelin Petrisor din direct. Andreea, ai legatura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu