14.11.07

Teambuilding pe 16 mm



O agenţie de publicitate care face promovarea unui rachiu made in ţara lui Highlander organizează, de anul trecut, un festival de film de scurt metraj pentru amatori. Aseara au fost proiectate primele 12 din totalul de 24 de filme produse, pentru cea de-a doua ediţie, de câteva firme şi asociaţii. Unele mai reuşite, altele (cu tot acceptul dat ideii că vorbim despre contabile sau administratori de reţele intrate/intraţi în piei de scenarişti-regizori-actori) bătând dinăuntru la porţile penibilului. Printre aceştia din urmă, un celebru mic Che Guevara dâmboviţean cu ifose (mă rog, şi cu discurs) de revoluţie perpetua pe care le propagă de la o anvergura contabilă deloc marxistă. Alte poveşti, nu contează...
Conceptul lui (na, că-i dau numele) Teacher's Film Festival: un catalog de filme celebre din care fiecare participant îşi alege un titlu şi face din el ce doreşte - îl parodiază, îl parafrazează, îl reproduce, îl... mă rog, după gust, înţelepciune şi alte criterii de ei ştiute. Subiectiv, vorbind: Dacia (cu o parodie după Sex and the City) şi Metropotam (You got mail) kick asses, alte câteva au dat dovada de ingeniozitate şi bune intenţii (BRD, spre o pildă, musteşte de ironie, - chiar şi auto~, pe alocuri - dar şi de atacuri, nu foarte violente, e drept, la concurenţă); la celălalt capăt, Pepsi (oricât de dragi îmi sunt Asterix & Obelix) almost sucks. Cât despre Star Wars-ul celor de la Erudio Alumni - e demn de oboseala creativilor din agenţiile româneşti de publicitate (iar aceştia din urmă parcă, uneori, chiar mai dau dovadă, pe ici, pe colo, de simţ al măsurii).
Diseară, la sala Auditorium a MNAR, partea a 2-a, cu ultimele 12 proiecţii. Câştigătorii vor fi aflaţi pe 26 noiembrie, într-o gală organizată la Opera din Bucureşti. De mâine, au promis cei de la agenţie, filmuleţele pot fi văzute şi pe site-ul festivalului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu