14.11.07

Vesti din Vanghelistan - victimele poporului roman

Scriu aceste randuri cu acea lehamite despre care s-au facut in trecutul nu prea indepartate filme care n-au castigat nici un palmier de aur. De doua zile ma uit cu gura cascata la un talk show al carui fan nu sunt, pentru ca in general seara nu am timp de emisiuni, mai trag o tura de munca sa mai castig un ban, sa pot sa platesc si chiria si gradinita si lectiile de dans ale fiica-mii si facturile si sa-mi ramana ceva si de dat la casa la supermarket. Nu ma intelegeti gresit, nu ma plang. Inteleg ca asta e viata si e bine ca suntem sanatosi si impreuna si nu suferim de nici o boala incurabila, imi pastrez optimismul chiar si-atunci cand ma cert cu legitimul care mai zice din cand in cand ca o sa-si ia lumea in cap daca-l mai cicalesc mult, sunt, cu alte cuvinte o femeie normala de 31 de ani care traieste din salariu + colaborari, a ales sa nu stea cu soacra si isi asuma cheltuielile unui apartament inchiriat la preturile zonei, nemostenind nici un fel de averi si necalificandu-se nici macar pentru un credit ipotecar.
Am dat aceste date ca sa se inteleaga de ce ma uit de doua zile la TV cu gura cascata.
Saptamana trecuta Academia Catavencu a publicat o lista cu numele unor senatori si deputati care lunar, primesc suma de 25 de milioane pentru cheltuieli de cazare. Nu stiu exact cat castiga un parlamentar. Imi spune un coleg de birou ca nu au doar salariu ci mai primesc diverse indemnizatii pentru participarea la diferite comitete si comitii, diurne de deplasari, plus nenumarate facilitati de care eu, cetatean de rand, nu ma bucur. Radu Moraru, Cosmin Gusa si Academia Catavencu incearca de cateva zile sa se lamureasca de ce parlamentari care au milioane de euro (da, milioane de euro, ati citit bine) in conturi, proprietati in Bucuresti sau macar posibilitatea de a detine o proprietate in Bucuresti, baga mana in buzunarul cetateanului si mai ciupesc inca 81 de lei noi pe zi, pentru cheltuieli de cazare. Raspunsurile pe care le-au primit de la cativa din cei de pe lista sunt absolut uluitoare.
1. N-am cerut eu banii astia, mi se vireaza direct pe card, deci ce era sa fac? (parlamentar care 3 ani a locuit in Voluntari, deci nu avea domiciliul in Bucuresti)
2. Platesc din acesti bani cheltuielile cu cazarea . Cum care cheltuieli? Intretinerea, lumina, internetul. (proprietar de apartament pe Dorobanti)
3. In apartamentul meu cu doua camere (75 de m patrati) locuieste fiul meu student cu viitoarea mea nora si doar nu era sa stau cu ei in casa, nu se face. Dar nici n-as pune casa pe numele lui, ma-ntelegeti. (are aproape 3 milioane de euro in cont, deci si-ar fi permis nu doar sa-si plateasca o chirie ci sa-si cumpere mai multe case).
4. Apartamentul in care locuiesc (peste 150 de m patrati) nu este proprietatea mea ci a bancii, pentru ca a fost cumparat prin credit ipotecar. (deci din 81 RON pe zi, omul isi plateste rata la banca. Banuiesc ca in ritmul de 25 de mil pe luna, pana la sfarsitul mandatului sau creditul va fi achitat si casa ii ramane lui, excelenta miscare, domnule! toata stima!)
Acestea sunt cele mai halucinante raspunsuri pe care Radu Moraru le-a primit in doua seri la rand. In mod constant, cei luati la intrebari au spus: asta e legea! N-am incalcat nici o lege si constiinta mea e curata. Dar n-ati avut curiozitatea sa vedeti ca eu sunt un parlamentar bun, nu chiulesc, am activitate la camera.
Cu alte cuvinte, e-adevarat ca din punct de vedere moral nu e frumos, dar daca legea insista sa imi dea acesti bani, cum sa-i refuz? Doar mi-i vireaza pe card, automat, eu n-am semnat nici o hartie, nici o declaratie, nici o cerere, pur si simplu banii astia imi pica din cer. Nu ma sacrific destul ca stau departe de familia mea de 3 ani si mai bine?
Acesti oameni sunt victimele poporului roman. Se sacrifica. Accepta banii mei si-ai tai pentru ca le sunt oferiti. Pur si simplu.
Am inteles aseara ca nu toti parlamentarii beneficiaza de aceasta suma. Imi cer scuze fata de cei carora vorbele mele nu li se potrivesc. As vrea insa sa le multumesc celor pe care i-am citat mai sus. Datorita lor am sa merg la referendum. Am sa votez pentru votul uninominal. Am sa fiu foarte atenta pe cine votez la urmatoarele alegeri. Acela va fi reprezentantul meu si al familiei mele in Parlament si il anunt de pe acum ca va fi dator sa imi dea socoteala. Am sa-mi fac timp sa-l intreb periodic ce a facut pentru mine si familia mea. N-am sa mai sanctionez lipsa de optiune prin absenta de la vot ci va trebui sa-mi fac timp si pentru aceasta chestiune la fel de importanta ca medicul de familie, pediatrul, dentistul si alti oameni de care viata mea depinde.
As vrea sa inteleaga domnii din parlament ca daca au ajuns acolo, au ajuns cu o treaba si ca sunt datori sa dea socoteala. Parlamentul nu este un SPA Center in care noi poporul, le oferim un tratament de lux gratuit.
Va multumesc domnule Moraru, ca mi-ati deschis ochii.

11 comentarii:

  1. chiar ca seamana cu un SPA Center...
    excelent!

    RăspundețiȘtergere
  2. schimb de experienţă, dragă Vrăji: exact aşa am simţit aseară ascultând, pe Realitatea FM, în maşină, contraargumentele lui Bogdan Chireac în faţa lui Robert Torquemada ratat dublat de un Cartianu îngropându-şi de unul singur demersul!

    RăspundețiȘtergere
  3. din exact aceleasi motive n-o sa ma duc la referendum

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa Uiciu... da-le bataie... Eu una mi-s satula de toti acesti oameni care cred ca statul e un mare sac de bani din care te poti servi dupa cum doresti.

    Eu am de a face cum foarte multe ambasade si toti iti vorbesc macar frumos si reusesti sa intri in legatura cu ei. Din cauza Ambasadei Romaniei la Londra care nu imi raspunde la telefoane sau emailuri, nu voi reusi sa ajung la unul dintre cele mai mari forumuri organizat de compania noastra in Kampala, Uganda acum in noiembrie, pe motiv de pasaport expirat fara posibilitate de innoire decat prin ambasada - trimis in romania - imputernicire speciala, etc... sau prin deplasare proprie...

    Eu nu am mai vazut la nici o ambasada treaba asta - sa ti se ia pasaportul pentru reinoire sa ti-l care in tara de origine si sa ti-l trimita, fix cand nu mai ai nevoie de el, dupa vreo 2 luni adica. Si sa ti se spuna cu seninatate ca in europa poti calatori cu buletinul de identitate...

    Adela

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu mai cred ca asta e o idee buna, sprancenatule. Asa am zis si eu: nu votez. Consider ca nu am de unde alege asa ca imi exercit dreptul de a nu vota. Si-am ajuns la seara de ieri cand domnul deputat Mihei Andrian care tine sa i se spuna corect numele la tv, se uita in ochii mei si zicea: asta e legea! e din '91! v-ati trezit dumneavoastra acu sa va luati de noi?
    completez ce nu spunea cu vorbe: prostilor pe care va furam de atatia ani pentru ca putem!

    RăspundețiȘtergere
  6. exista deja o lege foarte buna (n-am pretentia sa ma creada cineva pe cuvant) a votului uninominal care asteapta sa fie promulgata de un presedinte care spune ca-i o lege proasta (eu nu-l cred pe cuvant) si care vrea un referendum pentru legea despre care el zice ca-i buna (nici acum nu-l cred pe cuvant)

    RăspundețiȘtergere
  7. nici eu nu mai votez. Ada, sa imi spui si mie in 2012 cum a decurs (in mandatul 2008-2012) relatia ta de alegator cu alesul tau in parlament, poate ma convingi sa ma duc la votare...

    RăspundețiȘtergere
  8. nici eu nu voi vota. Decit sa votez NU si sa-mi anuleze baietii votul fiindca trebuie sa iasa DA, prefer sa imi vad de treburile mele. Pe mine nu ma reprezinta nici unul dintre politicienii actuali, nici din partide nici independenti, deci nu as avea pe cine sa votez nici uninominal, nici pe liste.
    Cit despre ce ne propune Basescu Traian, sa voteze aia care inca il mai cred un om cinstit, din popor si mai ales pentru popor.

    RăspundețiȘtergere
  9. eu rămân cu o nelămurire: dacă mă duc şi votez NU, deci împotriva legii propuse de Băsescu, ce se întâmplă? rămânem cu actualul sistem de vot? va promulga Băsescu legea în varianta propusă de Guvern?
    tată, ăştia se joacă,

    RăspundețiȘtergere
  10. "Acela va fi reprezentantul meu si al familiei mele in Parlament si il anunt de pe acum ca va fi dator sa imi dea socoteala."

    Din pacate nu toata lumea si-a dorit cele spuse de tine. Imi pare rau ca suntem vesnic sortiti sa ne lamentam si sa ne plangem, dar atunci cand putem sa facem ceva pentru binele nostru, ne exercitam dreptul de a sta acasa. Nu-i nimic, ramanem in continuare cu tanara speranta Q-ariu, caltabosii lui Remes, spitalele lui Nicolaescu, etc. Dar sa nu va mai lamentati atunci cand o sa va fie greu, atunci cand o sa simtiti ca tamplele va plesnesc de furie ca un deputat anonim (o nulitate de om) o sa va rada in fata "asa e legea". Inca nu ati inteles adevarata miza referendumului. Este exact ceea ce nulitatile si-au dorit: o masa amorfa de oameni usor manevrabila prin pomeni electorale (care se deconteaza mult mai greu), care niciodata nu se implica si nu spune nici "da" nici "ba". Sa mai traim bine? Nu cred.

    RăspundețiȘtergere