19.6.08

Programul rabla merge de pomană

Am rămas cu o nedumerire, acum câteva luni, când, via un mărunt ciubucar (cică om de afaceri german) au plecat spre România cele câteva rate numai bune de casat de către administraţia transportului public din (na, că tot la fotbal ajung) orăşelul elveţian în care Piţurcă a dat lumii dovada că poporul român nu a cotropit niciodată ci numai războaie de apărare a purtat. Nu mi'era clar dacă maşinile statului român sunt exceptate de la regulile de combatere a poluării în trafic.
Acuma, după atâta amar de vreme, treaba asta aproape că nu mă mai interesa. Şi nici nu m'a mai pasionat decât în măsura în care un alt fapt mi'a adus aminte de respectiva măgărie.

Aşadar, "programul rabla".

Urmare solicitării dvs. adresată Administraţiei Fondului pentru Mediu, unde a fost înregistrată sub nr. 11552/16.06.2008, vă comunicăm următoarele:

Conform prevederilor O.U.G. nr. 55 din 21 aprilie 2008 privind reluarea pentru anul 2008 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, poate beneficia de o primă în cuantum de 3.000 lei, orice cetăţean care, pe lângâ întrunirea mai multor condiţii, predă spre casare autoturismul uzat şi achiziţionează un autoturism nou de la un producător validat.

Modelul ,,pick-up” pe care intenţionaţi să îl achiziţionaţi, face parte din categoria ,,autoutilitare, nu din categoria ,,autoturisme”.

Reglementarea RNTR 2 din 11 februarie 2003 privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211 din 11 februarie 2003, cu modificările ulterioare, defineşte autoturismul - din punct de vedere al categoriei de folosinţă - ca fiind: ,,autovehicul din categoria M1, cu cel puţin 4 roţi şi o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput şi construit pentru transportul de pasageri şi care are, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune.’’ Autoutilitara (autovehicul transport marfă) este: ,,autovehicul din categoria N1, N2 sau N3, cu cel puţin 4 roţi şi o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput şi construit pentru transportul de mărfuri şi care poate tracta o remorcă.

Potrivit prevederilor RNTR 2, autovehiculul model ,,pick-up” pe care intenţionaţi să îl achiziţionaţi, face parte din categoria N1: ,,vehicule concepute şi construite pentru transportul de mărfuri cu o masă maximă care nu depăşeşte 3,5 t”, iar din punct de vedere al tipului de caroserie, se încadrează la codul ,,BA” – camion: ,,autovehicul care prin concepţie şi construcţie este destinat exclusiv sau în principal transportului de mărfuri”.


Cu stimă,



Sănătos, ce să mai zic?

Dom'le preşedinte dr. Mihai Toti, permiteţi, deci, lui Tataie să conducă mai departe pe drumurile publice bătrânul Wartburg în etate de 30 de ani, mulţi înainte, euro 0 (zero!), încărcat cu baloţi de paie sau saci de porumb ori de făină, fumegând pe toate încheieturile şi spre înăuntru şi spre afară şi anunţându'şi sonor sosirea de la aproape un kilometru? Să trăiţi, vă mulţumesc! Nu vă faceţi dumneavoastră griji, un binevoitor la vreun service ITP care să mănâncă şi gura lui o pâine în plus găsesc oricând!

2 comentarii:

  1. varianta: iei pe Wartburg un Logan si asa faci rost de un Ionica nou-nout; pe Ionica vechi il faci masina de marfa: portbagaj mare are...renunti si la scaunele din spate ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. teoretic e corect; practic nu e o solutie

    RăspundețiȘtergere