8.1.08

(Ultimele) Vesti din Vanghelistan - Ce oras urat!

To: Adriean Videanu
Cc: Mariean Vanghelie

Domnule primar,

"- Nu poooot saaa meeeelg!
- Haide, puiule, ridica piciorusele!
- Da' e zapada pleaaa muuultaaa...
- Nu-i nimic, faci muschi. Hai cu mama!
- Daaa' aluuuunec.
- Lasa, ca te tin eu.
- Daaa' e muldala zapada asta!
- Nu-i nimic, e doar apa, se topeste!
- Daaal se stlica gheeetele."

Acesta este un dialog stas intre mame si copiii lor, ma refer la mamele care nu au masina personala si nici nu reusesc sa gaseasca un taxi in intervalul 8-9.30 dimineata, ca sa-si duca odoarele la gradinita.
Voiam sa va spun ca pana si un copil de trei ani s-a prins ca totusi parca nu e in regula ce se intampla pe strazile astea. Mai voiam sa va spun ca in orasul dumneavoastra, pentru un adult in deplina putere si sanatate, a merge pe jos a devenit sport extrem. Unul dintre efectele perverse ale traficului infernal si ale mizeriei in care ne obligati sa traim este acela ca oamenii au inceput sa se retraga in custile de beton pe care cu pompa le denumiti apartamente si au taiat o multime de legaturi cu alti oameni, pentru ca ar pierde prea multi nervi si prea mult timp pe drum pana la o intalnire cu prieteni vechi.
Domnule primar, stiati ca pentru locuitorii sectoarelor 5 si 6 este vital sa reuseasca sa urce dealul Academiei inainte de orele 17, pentru ca altfel, fie vara, fie iarna, dureaza mai mult de 45 de minute sa parcurgi o jumatate de kilometru in panta? Asta inseamna ca timpul pe care il petrec la munca se reduce, ca pe strada nu sunt decat oameni nervosi, nefericiti, incruntati, care-si blesteama zilele, nesansa si da, ati ghicit, primarii si administratia drumurilor.
Nu uitati, domnule primar, ca 2008 e an electoral. Si pentru ce oras urat va veti bate! Iar de votat veti fi votati exact de cei pe care vi i-am descris mai sus: nervosii, nefericitii, incruntatii, cei ce traiesc zi de zi in orasul asta urat si-si incep diminetile cu tu'ti gura ma-tii si Pastele si Dumnezeii mamei voastre de hoti nenorociti lua-v-ar dracu, sa va bleep bleeep bleeeeep.
O zi buna, domnule Primar.

8 comentarii:

  1. parc'ai fi Victoria Lipan, frate; incepe cu gingasia copilariei si se termina cu o nu tocmai crestineasca intalnire cu Fauritoru' ;)
    'mi'as Baltagu' in creasta domniilor voastre de autoritati, ba!

    RăspundețiȘtergere
  2. :) tu intotdeauna ma faci za zambesc, da acu chiar am ras pe bune.

    RăspundețiȘtergere
  3. primarii astia sunt adeptii zicalei "mersul pe jos iti face piciorul frumos", mai ales pe zapada depusa pe strat de ghiata...peste ani Irina o sa spuna, admirandu-si picioarele superbe:daca nu era Videanu&primarii n-aveam eu picioarele astea

    RăspundețiȘtergere
  4. apropo,

    un amic ce-si face de lucru printr-o facultate cu specific economic s-a apucat intr-o zi sa calculeze cu cat ar creste pib-ul bucurestiului daca s-ar rezolva doar problema traficului. stiti ca a fost scorul final? luand in calcul timpii morti petrecuti in ambuteiaje, disconfortul psihoemotional si randamentul profesional...

    cu marja de eroare cu tot, undeva intre 30 si 40%!!!

    hai romania!

    RăspundețiȘtergere
  5. am intrat aseara pe blogul distinsului primar kill..., pardon, chiliman, unde inestimabilul isi povesteste truda intr-ale deszapezirii. m-am enervat. am vrut sa-i pun un comentariu, dar mi s-a scarbit. in sectorul 1 e dezastru cu trotuarele, adica mersul pe jos e un fel de inot intr-o pasta jegoasa.
    culmea e ca in herastrau e curatat si civilizat.

    RăspundețiȘtergere
  6. A propos de ce spune andras, parca as face si eu o lista cu efectele traiului in Bucuresti, asa, la prima mana.
    Eu o incep, poate o continuati:
    1. Pentru ca nu curatati orasul copiii si batranii sunt obligati sa stea in casa iarna.
    2.Temperaturile din Bucuresti sunt mai mari decat in Cairo. vara suntem prizonieri in apartamente si ele incalzite pana la extrem sau devenim victimele aerului conditionat (care se simte si la factura electrica si pe proprii plamani)
    3. Pentru ca Bucurestiul este un oras locuit de oameni necivilizati, inraiti de aglomeratia din autobuze, din magazine, din cartiere, spiritul comunitar este de-a dreptul fantomatic.


    Se baga cineva sa completeze lista?

    RăspundețiȘtergere
  7. Ada....subscriu...
    abia am sosit dintr-o adevarata "expeditie" la marmacie....si paine (nimic spectaculos..cu toate ca astept de cand am intrat in casa...sa navaleasca reporteri...jurii...flori...sampanie...sa ma premieze...am ajuns vie acasa...e mare lucru).
    a fost o expeditie..din care m-am intors uda ca un ketzel comunitar....(adeka, fleashka...ce s-o mai dau dupa vishin)..obosita (de la atata climbing...evident), nervoasa...cu un loc asigurat de p'acum in iad (la cate am rostit pe drum..mi-e si jena sa ma prezint in toata splendoarea mea in fata lu' San'Petru saracu').
    cu durere, Ada honey si dragi tovarashi de suferintze, pot spune ca in militari n-am dat nici impushkati zapada di pi trotuare
    n-a vrut gena noastra.uite asa.
    pi strada e oareshkum ok ("pi strada" am si circulat la un moment dat...ca ma pashtea un infarct de la atata "climbing").
    ce sa mai zic...suntem nashpa...

    RăspundețiȘtergere