5.1.08

(ultimele) Vesti din Vanghelistan - Buna seara, vecine!

Buna seara, vecine.
Da, tu, ala de stai langa parcul Sebastian, ma bucur sa te cunosc, colegu' meu de suferinta si conationalu' meu de Vanghelistan, unde sunt taxele noastre pe care le-am platit (m-am straduit mult sa scriu acuzativul corect, tentatia de a scrie taxele care le-am platit a fost mare).
Am vrut sa-ti zic sa nu te duci nici azi la Prosper. E tot gol, e tot dezolant, e adevarat ca au adus lapte dar sa stii ca trebuie sa citesti eticheta cu atentie, vecine, ca am vazut-o eu pe o doamna care cugeta adanc: sa scoata iaurturile expirate de pe raft sau sa le mai lase? Hai, ca le mai lasa, da-i in mortii lor de clienti. Oricum n-ai avea pe unde sa mergi pentru ca nu stiu cum e la voi la Parc dar sa stii ca aci la Lira, muntii de zapada sunt mai inalti decat barbatu-meu si nici el nu e vreun pitic, de la mama lui.
Ce priveliste apocaliptica, vecine.
Doamne, parca am murit de la antibioticul ala si am ajuns intr-un univers paralel in care regina zapezii si-a ridicat poalele si s-a ofticat ca ii pozeaza fotografii bikineii si le-a aratat ea!
Auzi, ca veni vorba despre parc. Aveati si voi o casuta acolo, asa-i zicea fiica-mea, un soi de ring acoperit , inconjurat de un grilaj din pricina caruia era sa fac eu infarct de cateva ori cand se credea copila maimuta si dadea sa se urce pana pe acoperis. Am vazut ca l-a ras Marean de pe fata pamantului, nu mai are baietii aia in trening unde sa scuipe si ei seminte... A, ba da, stiu, scuza-ma, vecine, cum mi-a iesit din cap tocmai acest detaliu: acum se aseaza pe bancutele alea elegante inscriptionate cu "primaria sectorului 5", stii tu, alea din locurile de joaca noi, cu tobogane pe care daca te dai de trei ori, ti se ridica perisorul maciuca in cap si pe urma "curentezi" pe toata lumea. Acolo s-au refugiat dragii de ei si-au adus si semintele si tigarile ca doar n-or sa puna in pericol consistenta solului autohton realizat in principal din coji de seminte import de la unguri si mucuri si chistoace de tigara.
Vecine, ce face Marean in locul cu pricina? Ultima oara cand am fost in Parc (unicul, irepetabilul), casuta disparuse, fantana arteziana disparuse si in locul lor era asa o mare de noroi de s-a oripilat copilul si-a trebuit sa-l traversez pe parcul asta cu plodul sub o aripa si bicicleta in cealalta mana. Nu mai zic de leagane si tobogane ca pe alea (nu)le (mai) vezi tu de la balcon.
Ai vazut, vecine, ce repede s-a ridicat blocul ala nou de pe 13 septembrie? Am auzit ca vand baietii apartamentele cu preturi de la 180.000 in sus, dar pare ca-s facute cu caramida adevarata, cred ca or sa aiba succes la ce criza zguduie piata de imobiliare.
Uite ce voiam sa-ti zic de fapt. Ca eu tocmai ti-am zis ca ma mut mai spre vestul capitalei. Iti las mostenire Vanghelistanul, te rog sa ai grija de el.
Vezi ca fetele astea de la helpnet-ul de la Lira sunt foarte de treaba. De ele si de doamna Mia (primul magazin dupa helpnet) o sa-mi fie dor cand plec. In piata, pe partea cu gogoseria, sunt vreo doi-trei tarabagii care nu vand doar turcisme, ai sanse sa gasesti la ei si morcovi romanesti si asta care e chiar vis-a-vis de plafar vinde niste muraturi extraordinar de gustoase. Flori sa nu iei de pe-aici, ca-s scumpe si cam inghetate in special iarna, le iei bune frumoase si aratoase si la trei minute dupa ce le-ai pus in vaza se pleostesc. Shaorma aia de la Nasu' nu mai e buna, e acolo o domnita dintre cei ce vor mosteni imparatia cerurilor, cum ar veni cam saraca ea cu duhul, asa... care taie carnea si-o lasa in tava sa se raceasca, de atunci cand o pune pe lipie are deja consistenta cartonului uscat.
Ah si sa nu uit de preotul de la biserica sfanta treime ghencea. Vecine, vezi ca vine preasfintitu' cu botezul in fiecare anotimp, sa fii bun si sa-i deschizi usa si sa ai marunt, ca nici el nu da restul.
Te pup! Si sa ai grija de Marean!

12 comentarii:

  1. foarte tare!
    daca ar mai fi trait, arghezi si-ar fi bagat unghia-n gat pentru "parca am murit de la antibioticul ala si am ajuns intr-un univers paralel in care regina zapezii si-a ridicat poalele si s-a ofticat ca ii pozeaza fotografii bikineii, si le-a aratat ea!". foarte tare!
    vezi ca in militaristan e aceeasi problema cu semintele. sparge baetii numa de la alka in sus, ca astia are alt nivel de trai.
    sa te faci bine si succes printre nameti

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga, confidential iti spun faza asta cu bikineii chiar a facut-o o hartista de-a noastra, o fata d-asta de se imbraca in batiste. Fata dadea concert intr-un parc, baietii cu bliturile isi faceau si ei treaba si-si dadeau coate cu cameramanii. Mai, si numai ce se supara hartista noastra si zice la microfon (de data asta nu facea playback, zicea pe bune): I-as ruga pe domnii cu camerele sa nu se mai uite sub fusta mea, da?
    Despre Imparatia lui Poteras-imparat mai vorbim dupa ce ma mut. BTW stii vreo firma d-asta de talentati la scos dulapuri din zid? M-ar interesa si pe mine...:D

    RăspundețiȘtergere
  3. scos dulapuri din zid? nope. poate apolodor-best demolition in town
    vezi: http://bloguresti.blogspot.com/2007/03/apolodor-best-demolition.html

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga viitoare fosta vecina,

    Concetarnul nostru care este acolo pe bulevardul lui isi exerseaza luxul ludic pe maidanul Mareanului care este el parc. Nu stiu ce face, nu stiu ce are sa fie. Se intampla doar niste chestii! Acum astamparate de zapada...

    N-ai de ce sa-ti faci griji! Vanghelistanul nu moare, nu se preda... Dar il mazgalim noi printre blogurile care nu este!

    http://andrei.ablog.ro/2007-11-15/parcul-sebastian.html, de exemplu. De actualizat imediat ce se va infaptui marele dezmat urbanistic!

    RăspundețiȘtergere
  5. Te rog frumos, zi-mi ca nu se toarna fundatia unui complex rezidential, ca fac infarct de miocard aci pe loc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nuuuu! De data asta cica e semn bun: multi arbori plantati drragutel, adaos de gazon (tip petice de covor), inlocuirea instalatiilor de joaca cu o ditai corabia (pentru copii, zice-se, desi cred ca mai ales taticii vor evada de sub tigaia nevestelor), un spatiu ingradit pentru jucatorii de nu-stiu-ce...

    Veste rea: un soi de canal si un posibil havuz pe locul fostei rotonde din centrul parcului. Si nici o schimbare in privinta iatacurilor gardienilor burtosi si plini de viata, mai ales in zona pantecului! :-(

    RăspundețiȘtergere
  7. buna dimineatza, Ada
    citesc si ma amuz :eu imi traiesc viatza in militaristan..nu vreau sa te dezamagesc,insa e greu traiul icisha.
    mai ales daca ai copkil voios in dotare (cum am si eu...copkil din categoria "al -qaeda 0-3 ani" - ai mai periculosi din lume, meditatorii lui bin laden...)
    parcuri, nexam (te poti refugia, daca ai kef, in moghiorosh...sau gradina botanica - asta e nashpa rau de tot: am incercat si noi si tare am fost dezamagiti...de 150.000 am admirat tot soiul de balti pline de noroi si urmashi ai monstrului din loch ness....tufisuri imposibil de descris, flori vai steaua lor....).
    doar niste kestii de-alea "intre blocuri"....cu leagane "kamikaze", gropitze de nisip in care se kk toti pekinezii din univers (uitai sa-ti precizez...e un cariter exclusiv al pekinezilor: toate babele si toti moshii au in dotare cate un pekinez kkcios)...cu sticle sparte (am adunat cu sarg in vara dintr-o groapa de nisip "proaspat" cca. 15 cioburi la fel de "proaspete"..era sa leshin..toti puradeii erau in piciorushele goale...), betivi, cutii de bere, pet-uri diverse..pungi lucioase de chips-uri..seminte (nu skapi honey de asta...e boala crunta).
    so....sa nu vii cu aripile falfaind de nerabdare si emotie...ca romania e la fel peste tot.
    shaorma din coltz de la noi e cumplita...farmacii gasesti...e plin....banci, ashisderea (cred ca-s fro 55 de la lujerului la auotgara).
    mai greu cu magazinele...insa ne descurcam...
    so...wellcome to my world.
    p.s. super, minunat blogul tau. Irina e o figura care merita asa descrieri cu har.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna dimineata, viitoare vecina:)
    Nu ma mut in Militari de buna voie, ci pentru ca acolo am gasit 3 camere goale de inchiriat si baie separata pt. Domnul Mitz, care este si el persoana si are drepturi. Ma gandesc cu groaza la autobuzul 178 dimineata, stiu ca nu prea sunt parcuri, stiu ca n-o sa fie vesel dar trebuie sa vad jumatatea plina a paharului si aia e ca vom avea unde sta:) Deci, scoateti covorul rosu, la 1 februarie ar trebui sa schimbam cetatenia. Daca totul merge bine, evident. Oricum merci de preview, merci de aprecierile fata de blogul Irinei si te astept sa mai schimbam impresii.

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga mea Ada,
    ok
    nu se muta nimeni "de bunavoie" in militari..eu incerc de fro 30 de ani sa plec (de cand m-am mutat, adeka) si neam...m-am maritat cu unu care sta in bloc cu mine (a mai vazut careva asa ghinion? eu, nu)
    covor roshu avem....nici o problema (scoatem si moketa a noua, bej...ca deh, vin oameni de soi)
    pauza...pufulosu terorist se kinuie sa ne lase fara cablu. o sa reuseasca, fiindca e un tip insistent. revin.

    RăspundețiȘtergere
  10. Deci băi dragă domnilor(şi dumneavoastră doamnă), am profitat de ultimele 2 zile de vacanţă(recte ieri şi astăzi) spre a vă citi blogul din scoarţă-n scoarţă.

    Caterinca din Miticiland e absolut maximă, nervii şi jegul atemporale şi cu toate astea, dumneavoastră băi dragă scriitorilor loviţi cu penelul întrânsele(nu ştiu cum se scrie corect) cu abilitate şi profesionalism.

    GG băh! Şi gândiţi-vă că întotdeauna putea fi mai rău: v-aţi fi putut naşte în Albania!

    RăspundețiȘtergere
  11. @radu
    ei, sa ne fereasca de mai rau...
    oricum, espresia mea de zi cu zi :"bah, ce vieatza de ketzel albanez pe mine, sa moara romeo nu alta"
    deci...cam acolo trajem....

    RăspundețiȘtergere
  12. buna dimineaţa şî la mulţ ani voo, invitaţâlor dumneavoastră şî telespectatorilor care au deschis mai târziu aparatele de radio!

    RăspundețiȘtergere