17.10.07

Vesti din Vanghelistan - Drepturile Pietonilor

In fiecare zi merg pe jos pana la Razoare... Dar asta deja stiti. Ce nu stiti e ca in fiecare zi niste masini ale unei companii se cocoata pe trotuar, isi proptesc fundurile late intre gard si bordura si pas de mai trece pe langa dansele. Ca urmare eu si caruciorul copilei mergem pe carosabil. Pentru ca e prost locul domnule, n-ai pe unde sa o iei, pe partea ailalta nu e trotuar, e ditai rondu', deci nu ramane decat carosabilul.
N-am reusit sa dau de directorul garajului companiei cu pricina insa il mai caut.
Dupa rond, pe langa Sfera tot asa... masini care mai de care mai confortabil aranjate frumos intre bordura si zid. Azi am trecut pe langa un jeep. Parcase omul elegant, lasand destul spatiu sa incapem si eu si caruciorul meu. 5 metri mai incolo tocmai parca un alt nene o masina mai latuta decat jeep-ul (sau o fi fost trotuarul mai ingust...) si-l aud pe domnul cu Jeep-ul: "Lasa si tu loc sa treaca pietonii".
Ala se facu ca ploua, in dulcele stil de Dambovita.
Asa ca ajungand langa el, cobor de pe trotuar cu tot cu copil, carut, calabalacul copilului si-al meu personal si ma proptesc langa portiera persoanei.
- De ce ma obligati sa merg pe carosabil?
- Poftim? zice ala, lasand geamul, sa ma auza mai bine.
- De ce ma fortati, domnule, sa merg pe carosabil?
- Pentru ca n-am unde sa parchez.
- Pai, si eu ce vina am? Trotuarele-s pentru pietoni, nu pentru masini!
Recunosc ca imi crescuse pulsul.
Recunosc ca mi se pitigaiase si vocea.
- Haideti, doamna, ne enervam asa de dimineata, s-a crezut mai destept domnul cu jeep.
- Pai, ma enervez domnule, ca din cauza unora ca amicul dumitale eu sunt obligata sa fac slalom printre masini in fiecare zi, cu copilul in carucior. Vine unu' mai tare din spate, ma face praf.
- Hai sa nu ne mai enervam de dimineata.
- Nu ne mai enervam, dar cand v-oti gasi masina zgariata cu cheia, va rog sa nu va enervati nici dumneavoastra.
Si-am plecat.
Si l-am auzit din urma:
- Are si ea dreptate, pana la urma.
- Pai o avea da eu unde sa las masina... Sa treaca pe trotuarul celalalt.

Asa ca protestez. Imi vreau trotuarele inapoi. Fara piste de biciclisti, domnule primar! Fara masini parcate, domnilor soferi. Am nevoie de spatiu vital cand merg pe strada. Vital de la "va rog sa ma scuzati ca merg pe carosabil si daca se poate sa nu ma calcati sa nu ma injurati sa nu ma claxonati."
Incepand de azi, in semn de protest fata de nesimtirea si lipsa de consideratie fata de pietoni a soferilor care parcheaza masinile de serviciu pe trotuar, am sa boicotez urmatoarele firme:

BORSEC
TOP BRAND DISTRIBUTION

Lista mea e deschisa.

19 comentarii:

  1. si pe mine ma enerveaza la culme obiceiul asta cu parcatul pe trotuar...
    au dreptul sa faca asta? nu ar trebui sa primeasca amenzi???
    poate face cineva un site special unde sa ne exprimam indignarea....cu poze si alte alea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu tot ce tine de tiriac, pentru chestiile cu vanatoarea. More on topic, cakeinmyear (http//cakeinmyear.blogspot.com/2007/09/sambata.html) (la finalul postului) o chestie foarte faina: abtibilde cu "I park like an idiot". Mi se pare mult mai tare decat sa zgarii masina cuiva. Eu mi-as dori mult sa facem asa ceva, dar nu reusesc sa demarez un proiect in acest sens...dar sper sa pot asap :).

    RăspundețiȘtergere
  3. Sigur ca e de cacao sa zgarii masinile cu cheia ori sa intepi cauciucurile. Dar eu vreau razbunare. Vreau sa-si puna mainile in cap, sa-si smulga parul, sa-si zdrentuiasca hainele si sa simta nevoia sa-si dea pe fata cu cenusa.
    Exagerez.
    Ma gandesc, runbaby, daca facem abziebild-urile cu pricina, le putem face cu un superadeziv pe spate? Ceva care sa nu se dezlipeasca foarte usor?
    Cum ti-ar placea sa arate? Ca grafica? Hai, da-mi un mail ca ai avut o idee buna:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si ce-ar fi sa le punem undeva pe bloguresti, sa le poata descarca tot poporul - eventual cu sugestia sa le printeze si sa le lipeasca pe masinile cu pricina cu poxipol? Sau cum se cheama superadezivele alea instant? Picatura?
    [grin grin]

    RăspundețiȘtergere
  5. da da vrem si noi abtibilde....

    RăspundețiȘtergere
  6. Bloguresti, caut designer ingenios pentru macheta abtibild "Parchez ca un idiot si ma doare'n cur de restul lumii. Scuipati'ma!"
    Pa bune! Platim subtire, zambim gros!

    RăspundețiȘtergere
  7. ahaaaa, te referi la matizurile albastre de linga o firma de amanet, nu? ca si eu trec in fiecare zi pe linga ele, tot pe jos. Daca faceti, vreau si eu actipild din ala :D
    mercic
    a.

    RăspundețiȘtergere
  8. draga ada, nu stiu unde sa-ti dau mail, da' iar am intrat in vrie la birou, deci nu voi putea sa fac propuneri pentru layout :(. daca apare vreo gura de aer/scanteie de inspiratie, revin

    persoana care il certa pe sprancenatul ca lucreaza prea mult

    RăspundețiȘtergere
  9. asta e ok?
    http://picasaweb.google.com/bloguresti/Trafic/photo#5122776984935225538

    RăspundețiȘtergere
  10. andreanum sa nu-mi zici ca stai tot in vanghelistan!

    RăspundețiȘtergere
  11. nope, stau pe teritoriul altui mare om da caracter si adinca simtire cetateneasca: ala de la 6, dracu sa-l ia cum l-o chema ca e la fel de prost ca vanghelie, dar mai putin celebru :D

    adica stau la favorit, in dr. taberei, ce s-o mai lungim. si tot pe jos merg, trecind pe la razoare. si stiu matisurile cu nr de azr in coada si chiar am vrut sa le zgirii la un moment dat. Am preferat sa-i trag un sut uneia dintre masini, dar mai rau m-a durut pe mine asa ca ideea cu abtipidurile e foarte buna. Si n-o sa folosesc numai lipiciul lor, o sa le lipesc cu superglue.

    RăspundețiȘtergere
  12. nope, stau pe teritoriul altui mare om da caracter si adinca simtire cetateneasca: ala de la 6, dracu sa-l ia cum l-o chema ca e la fel de prost ca vanghelie, dar mai putin celebru :D

    adica stau la favorit, in dr. taberei, ce s-o mai lungim. si tot pe jos merg, trecind pe la razoare. si stiu matisurile cu nr de azr in coada si chiar am vrut sa le zgirii la un moment dat. Am preferat sa-i trag un sut uneia dintre masini, dar mai rau m-a durut pe mine asa ca ideea cu abtipidurile e foarte buna. Si n-o sa folosesc numai lipiciul lor, o sa le lipesc cu superglue.

    RăspundețiȘtergere
  13. iertare, am net ca kko, stergeti va rog dublura de comentariu (si pe asta de fata). multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  14. intre timp am aflat cum il cheama pe primarele de la mine: poteras. deci se cheama ca locuiesc in poterasie :D

    RăspundețiȘtergere
  15. te rog frumos, nu te lua de pistele pt bicicleisti, si asa sunt putine; iar daca exista bunavointa de a te da la o parte cand vezi un biciclist, se poate convietui; ca sa nu mai spun ca acolo unde pista ocupa intreg trotuarul, ca pe splaiul unirii, se poate circula pe trotuarul de vizavi

    RăspundețiȘtergere