23.3.07

Inelul verde

Îmi place când plouă în Bucureşti. Bine, o să spuneţi că nu-i chiar aşa plăcut, că nu mai vezi gropile, că traficul devine şi mai infernal, că se face noroi, că se scot ochi cu spiţele umbrelelor, că se inundă străzi întregi, că refulează toaletele. E adevărat, dar se respiră mai bine, căţeii comunitari sunt mai puţin agresivi, vânzătorii de umbrele mănâncă o pâine cinstită, puturoşii dorm mai mult. Şi e mult mai puţin praf. Străinii şi provincialii se miră de cantitatea prafului de aici. Păi cum naiba să nu fie praf când prin buricul târgului trec zilnic betoniere şi camioane pline cu nisip? Când peste tot se dă, fără grijă, cu pickamerul şi cu bormaşina? Când lumea parchează pe terenuri virane şi, după ploaie, cară cu anvelopele autoturismelor pe asfalt tone de noroi?

Acum un an, înaintea unei furtuni, priveam, de la penultimul etaj al Casei Scânteii, simunul incredibil care acoperea întreg oraşul. M-am speriat de-a binelea. Tonele de particule pe care le inhalăm zilnic se ridicaseră ameninţător asupra locuitorilor.

Să ne amintim câteva promisiuni din primăvara lui 2005:

In mijlocul orasului, traim de parca suntem în camp

Bucurestiul este Capitala tarii. si a poluarii. Asezat în mijlocul campiei, tot praful Baraganului adus de vant ne intra în gura, în ochi si în case. Pe langa poluarea masinilor, plamanii nostri aspira tonele de praf care ajung zilnic în Bucuresti. Copiii nostri se joaca în praf, pe strada. Se joaca pe betoane. Se joaca în scara blocului. Sau pe pamantul batatorit din spatele blocului. Nu exista destule parcuri pentru ei. Sau daca exista cateva, ele sunt sarace si neprimitoare. Putem sa le asiguram conditii pentru a-si trai copilaria în mijlocul naturii. Am solutia!

Este un fragment din oferta electorală a primarului Videanu. Soluţia actualului primar general era „inelul verde”. A mai auzit cineva în ultimii doi ani ceva despre inelul ăsta? Mda, nici eu.

4 comentarii:

  1. Păi ce inel verde? Videanu vrea să ridice un bloc de birouri între gară (atât cât mai e ea gară) şi ministerul transporturilor; acolo unde este acum parcul gării. care, a PRopos pentru vecina parcului gării, nu va mai exista.
    inel, inel, ineluş...

    RăspundețiȘtergere
  2. stapanul inelului este....

    RăspundețiȘtergere
  3. mie cea mai recenta mare tâmpenie a lui videanus mi s-a părut următoarea: cikă vrea să rezolve problema lipsei locurilor din grădiniţe prin cumpărarea a două case vechi pentru "doar" 2 milioane de euro. case fara curtea sau gradină şi în stadiu avansat de degradare (adică încă vreo un milion pt reparaţii). marfă, nu? din banii cui? pentru copii cui? şi eu l-am votat...

    RăspundețiȘtergere
  4. Asociatia ECOEUROPA
    www.eco-europa.20m.com
    S.O.S – BUCURESTI
    BUCURESTIUL - CEL MAI MARE ASPIRATOR UMAN DE NOXE AUTO DIN EUROPA

    Asociatia ECO-EUROPA atrage atentia si solicita dezbatere publica asupra fenomenului de poluare (intoxicare) excesiva la care sunt supusi locuitorii bucuresteni prin inhalarea (involuntara) zilnica de cantitati uriase de noxe auto (emisii carbogazoase cancerigene) produse de traficul auto suprasaturat si “scapat de sub control” din Bucuresti. Anual se adauga apoximativ cate 130 - 150.000 de noi automobile in Bucuresti pe aceiasi infrastructura proiectata acum 20 de ani pentru un nr de MAXIM 200.000 de automobile. Bucurestiul a devenit capitala fumului, nervilor (din cauza uriaselor ambuteiaje din intersectii), capitala zgomotului si vibratiilor (uzura parcului auto din Bucuresti depaseste 7 ani,), capitala supraaglomerarii si lipsei de spatiu (confortul - toate trotuarele marilor bulevarde din Bucuresti sint ocupate de automobile stationate sau parcate), capitala benzinarilor auto (intalnim “aroma” combustibililor auto in medie la fiecare 300 m in Bucuresti), capitala garajelor auto betonate pe spatiul verde din spatele blocurilor de locuinte (mai avem cam 100.000 de astfel de garaje neautorizate care ocupa peste 1.000.000 mp in Bucuresti)…Toate acestea pe fondul reducerii drastice (peste 2/3) a zonelor verzi din Bucuresti (in 1989 aveam 37 milioane mp de spatiu verde si acum mai avem sub 13 milioane mp)
    Prezentam sumar o analiza laborioasa realizata de Asociatia ECO-EUROPA (consultare rapoarte publice, documentare, cercetari, studii proprii, samd) care evidentiaza gravitatea deosebita a situatiei:
    - Cele doua milioane de locuitori ai Bucurestiului inspira zilnic resturile gazoase cancerigene ale celor aproximativ 1,5 milioane de automobile din trafic, cu tot cu cele aflate in tranzit sau venite pentru aprovizionare. Comparativ, in 1990 aveam 136.000 auto inregistrate pe aceiasi infrastructura si cam acelasi nr de locuitori.
    Aproape 30% din automobilele care circula in Bucuresti functioneaza inca pe baza de benzina cu plumb....Cam un Kg de plumb pe an este eliminat de fiecare masina. Aceasta substanta deosebit de nociva distruge calciul din oase, generand saturnism, decalcifieri, femeile nasc copii anemici, cu un intelect scazut si un comportament in general deviant cand cresc. In UE benzina cu Pb a fost interzisa de 10 ani…
    Traficul rutier bucurestean produce peste 2.000.000 tone de substante nocive anual cu efecte extrem de grave asupra starii de sanatate a locuitorilor provocand si deteriorarea accentuata a factorilor de mediu, fiind una dintre cauzele principale ale celor peste 20.000 cazuri anuale de deces datorate unor diferite stari maladive (afectiuni ale aparatului respirator, cardio-vascular, psihic), copii nascuti cu malformatii sau intoxicati cu plumb, dar si pentru cresterea temperaturii mai mult decat media pe tara;
    Mai nou fiecare al saptelea copil din Bucuresti sub 18 ani suferea de astm. In Bucuresti peste 60% dintre autoturisme circula cu doar un pasager; Poluarea produsa de 50 de autoturisme o depaseste cu mult pe cea a unui autobuz si de infinite ori pe cea a tramvaielor, metroului sau troleibuzelor ELECTRICE ; . Parcurgând 1000 km, o maşină consumă oxigenul necesar unui om pentru un an. Plumbul eliminat de maşini se depune cel mai adesea pe plantele care cresc în zonele învecinate cu drumurile aglomerate; introduse ân hrana animalelor şi a omului aceste plante duc cu ele şi plumbul cu care au fost incărcate
    Dragos STAN
    Presedinte
    ONG ECO-EUROPA

    RăspundețiȘtergere